Landing page load time now affects keywords' Quality Scores
Google designs its products with user experience as the number one priority. Early in Google's history, our founders, Larry and Sergey, articulated this philosophy in Ten things Google has found to be true. One of these principles is "Fast is better than slow." We've found this rule to be especially applicable to the landing pages of AdWords ads. When a user clicks an ad, a landing page that loads quickly provides a better user experience than a landing page that loads slowly.In early March, we announced that we'd soon incorporate an additional factor into Quality Score, namely landing page load time -- where load time is defined as the amount of time it takes for a user to see the landing page after clicking an ad. In early May we announced that landing page load time information had become available on the Keyword Analysis page.
Starting today, this load time factor will be incorporated into your keywords' Quality Scores. Keywords with landing pages that load slowly may get lower Quality Scores (and thus higher minimum bids). Conversely, keywords with landing pages that load very quickly may get higher Quality Scores and lower minimum bids.
Why are we doing this?
Two reasons: First, users have the best experience when they don't have to wait a long time for landing pages to load. Interstitial pages, multiple redirects, excessively slow servers, and other things that can increase load times only keep users from getting what they want: information about your business. Second, users are more likely to abandon landing pages that load slowly, which can hurt your conversion rate.
How can I improve my load time?
The AdWords system re-evaluates landing pages on a regular basis. If you make significant improvements to your landing page's load time, you should see a better Quality Score and lower minimum cost-per-click (CPC) bids. Note that your Quality Score may change/increase gradually over a number of weeks after you improve your load time.
To learn more about load time and landing page quality, please see this article in the AdWords Help Center.
Wednesday, June 18, 2008 at 4:56 PM
Googleは米国時間6月18日、検索結果の横にどのテキスト広告を表示するかという評価基準に、ウェブページを読み込むロード時間の速度という新しい要素を加えた。
テキスト広告からほとんどすべての売り上げを得ているGoogleは、広告の質を改善する広告主向けの取り組みを強化する。Googleは18日、ユーザーが広告をクリックしたときのウェブページ(ランディングページ)のロード時間を品質評価に加えると発表した。
GoogleはInside AdWordsブログで、 「本日より、このロード時間要素を、広告主のキーワードの品質スコアに加える」と述べている。「ランディングページのロード時間が遅いキーワードは、品質 スコアが低くなる(従って最低クリック単価が上がる)。逆に、ロード時間が速いキーワードは品質スコアが高くなり、最低クリック単価が下がる」 (Google)
これは、大きな変化ではないように見えるが、AdWordsでは多額のお金が動いているため、小さな変化であっても、検索結果の横の広告枠に入札する膨大な数の企業に影響を与える。
Googleは、広告の品質を高めることでさまざまな目的を果たすと主張している。たとえば、広告をクリック(企業はここでGoogleに対する 支払いが発生する)したユーザーの満足度を改善できる。長期的にみれば、広告の品質を高めていけば、ユーザーは広告を無視したり邪魔だと思わなくなるだろ う。
Google設立当初、創業者のLarry Page氏とSergey Brin氏は「10 things Google knows to be true.(Googleが発見した10の事実)」を明らかにしている。その1つは、「遅いより速いほうがよい」である。
沒有留言:
張貼留言