2013年2月21日 星期四

AAG/尋找智慧手機後的熱點

 

Google Searches for More Diverse 'Glass' Testers

 

 

Homies and Besties: Searching With Slang Reveals Power of Facebook's Graph Search

 

Apple's Computers Attacked by Hackers

 

Apple Hit by Hackers Who Struck Facebook

 

 

蘋果也在尋找智慧手機後的熱點

2013/02/20
       讓人感受到IT產業新陳代謝的消息接踵而至。

       先是美國個人電腦巨頭戴爾宣佈要實施管理層收購並退市,讓人深感個人電腦已經在智慧手機面前落敗。接著是智慧手機霸主蘋果一貫優異的業績開始出現停滯跡象,iPhone開始一點點過時的擔憂也隨之浮出水面。

        當然這並不是說蘋果就要終結了。不過,英國《經濟學家》雜誌「鼎盛期已過」的評論也許非常貼切。據稱蘋果CEO提姆•庫克正在與擁有7億用戶的中國移動談判。

        就算是傳言中的iPhone低端機型真的打入中國,蘋果手機真的在中國全面普及,那最多也只是規模上稍稍擴大一些而已。過去那個憑藉一連串的創造性顛覆而實現了令人驚嘆的高速增長的蘋果,已經開始變得和以前不太一樣了。

   蘋果電視機衝擊力不夠?

       就拿傳言中蘋果正在開發中的電視來說,期待的人肯定很多。但是就電視本身的性能、屏幕大小和外觀設計來說,市面上韓國和日本的產品已經達到了相當高的水 準。在價格競爭的激烈程度方面,電視機也不是智慧手機所能比的。首先,蘋果已經推出的機頂盒業務就表現不佳。蘋果股票的每股收益率(PER)只有不足 15%,還比較低,僅憑電視機的推出真的就能創出新高嗎?

       智慧手機之後的熱點是什麼?即便是蘋果公司,這也是個大問題。

       前路迷茫的另一個原因是可供重新定義的對象已經枯竭。iPod和iPhone是蘋果公司把收錄機和手機引領入蘋果時代的成功案例,但現有產品的再創造發展到電視機領域,基本上已經是無路可走了,不論是蘋果還是其它廠商,今後都將不得不涉足完全陌生的領域。

       至少我們每天接觸最多的智慧手機在10年後,很有可能不再是使用觸控螢幕的終端了。比如,美國谷歌去年發佈了其試製的眼鏡型顯示器。這種新型顯示器在今年 的美國家電展CES上,美國Vuzix公司已經展示了產品。據說,蘋果也正在以實用化為目標加快相關專利的申請。

   除人之外的所有物品都將聯網的構想


     另一方面,智慧手機之後的熱點或許將不僅限於人與人之間的通信。美國半導體廠商高通最近推出了「物聯網(Internet of Things)」,連接所有物品和互聯網的構想。所連接的是汽車、住宅和基礎設施等所有對象。《日經商務》週刊1月28日號的報導稱,人類的數量為70 億,但如果加上物與物的連接的話,智慧手機之後的熱點在未來5~10年有可能形成400~500億部的規模。

    不管怎樣,涉足這一領域的企業肯定會越來越多。新終端與iPhone一樣連續多年一枝獨秀的可能性很小。

      那麼,利潤會從哪來?從半導體產品的經驗「穆爾法則」來看,半導體成本是每年下降近4成,《日經商務》的報導認為,網絡成本也將隨著網速的提高,每年降低6成。毫無疑問,比起終端,基於網絡的業務模式越來越受到關注。

      本為作者為日本經濟新聞(中文版:日經中文網)產業部副部長 中山淳史

 

 

蘋果公司承認中招惡意軟件


顯然,網絡攻擊總是三案連環。
在Facebook和Twitter最近幾周宣布他們被老練黑客襲擊後,蘋果(Apple)這個技術巨頭也罕見地承認自己遭到了襲擊。
周二,蘋果在一份發給記者的聲明中稱,該公司的一些計算機染上了曾襲擊過Twitter和Facebook的一些惡意軟件。和Facebook一 樣,蘋果證實,其員工的電腦是在訪問一個軟件開發者網站時染上惡意軟件的。兩家公司都沒有公布這家網站的名字。不過,一位了解Facebook調查的人 稱,感染病毒的網站是軟件開發者在線論壇iPhonedevsdk,該網站目前依然被病毒感染。(也就是說,除非你想成為黑客襲擊的犧牲品,否則就不要訪問該網站。)

蘋果在一份聲明中稱,“我們發現蘋果的少數內部系統感染了病毒,並已將它們隔離。沒有證據顯示蘋果的任何數據被盜。我們正與執法部門緊密合作,追尋這一惡意軟件的源頭。”

Twitter稱,黑客可能已經快速訪問了25萬個Twitter用戶賬戶,該公司已經重設了這些賬戶密碼,並提醒用戶他們的數據可能面臨危險。 Facebook稱,沒有任何用戶數據在黑客襲擊中被盜。兩家公司都稱,他們也在協助執法部門追蹤襲擊源頭。關於襲擊源頭的情況,他們只說了“老練”這個 詞。

在三起黑客襲擊案中,襲擊者利用的都是甲骨文(Oracle)公司Java軟件中一個人們熟知的安全漏洞。Java是一種被廣為使用的編程語言,已有超過30億台設備安裝了該語言。該軟件一直存在安全隱患。

上月,在法國安全研究員及博客作者卡菲內(Kafeine)披露了該軟件的一個嚴重漏洞之後,國土安全部(Department of Homeland Security)罕見地發出警告,警告用戶停用自己電腦上的Java軟件。這個漏洞特別讓人頭疼,因為它允許襲擊者在沒有任何提示的情況下就將惡意軟件 下載到被襲設備上。用戶甚至都不需要去點擊惡意鏈接,只要用自己的電腦訪問感染網站就會被感染。

甲骨文(Oracle)於1月首次修補安全漏洞後,國土安全部表示此次修補並不完善,並建議除非“絕對必需”使用Java軟件,用戶應該完全棄用電腦上的此類程序。甲骨文直到2月1日才進行了再一次修補。
蘋果公司在周二表示,蘋果將發佈一款新版Java惡意軟件清除工具,這款工具能徹底檢查Mac系統,並且清除檢查到的惡意軟件。
但安全研究人員表示,Java插件只是為黑客攻擊這些公司系統提供了落腳點,一旦黑客進入系統,他們將會對這些公司展開更多攻擊。
“為什麼沒人問有效載荷是什麼?”芬蘭殺毒軟件公司芬安全(F-Secure)的安全顧問肖恩·沙利文(Sean Sullivan)在Twitter上寫道。“Java插件只是打開了門。那之後進入系統的是什麼?”
社交網絡是黑客的主要目標,因為他們希望利用人們的個人數據,尤其是用戶的社交關係網,藉以開展所謂的“魚叉式捕魚”攻擊。在這種攻擊中,受害者會 收到含有惡意鏈接或附件的郵件,而郵件表面上看是來自他們在Facebook或者其他社交網站上認識的人。一旦點開鏈接或打開附件,攻擊者就會控制用戶的 電腦。如果受感染的電腦處於公司系統中,攻擊者就能進入系統。在很多情況下,攻擊者跟着就會設法得到密碼,獲取敏感數據。
《紐約時報》周一晚間刊發的一篇文章稱,一些與中國人民解放軍某部有關聯的中國網絡攻擊者利用其攻擊目標的社交關係網發送惡意郵件,最終使得從可口 可樂(Coca-Cola)到國際奧委會(International Olympic Committee)的數千個公司機構陷入危險境地。
黑客一直在以驚人的頻率攻擊美國的機構。據美國政府責任署(Government Accountability Office)透露,政府機構去年報稱遭受了多達4.85萬次攻擊,是2006年報告的5500次攻擊的九倍。
翻譯:張亮亮、許欣

 

 


Amazon Under Fire in Germany 

 

Google Joins the $800 Club; Number Four, for the Record

Google Works on Launching Retail Stores

 

 

 


Google stock breaks above $800 a share
USA TODAY
Google, which went public in August 2004, now is worth $266 billion, making it the third-most-valuable company in the Standard & Poor's 500 behind only Apple and ExxonMobil. Google is worth more than both Warren Buffett's Berkshire Hathaway and ...
See all stories on this topic »
Google hits a milestone as it quietly grows its market value
Los Angeles Times
That wasn't always the case, especially during the recession. Google's stock plunged to as low as $247.30 at the end of 2008. Even as the economy shook off its doldrums, Google was still hobbled by concerns that it was a slow-moving technology giant ...
See all stories on this topic »
Google stock under Larry Page tops $800
Los Angeles Times
The $800 club that Google just joined is a pretty exclusive one. And though the all-time high for Google is largely symbolic, analysts are crediting Larry Page, its co-founder and chief executive, for the search giant's dramatic resurgence since he ...
See all stories on this topic »
FTC's tone-deaf handling of Google
Politico
The fallout from the Federal Trade Commission's ill-conceived settlement with Google over that company's controversial Internet search practices continues to generate headlines. On Feb. 13, POLITICO Pro posted an article by Steve Friess (“FTC attorney ...
See all stories on this topic »

Politico
Google's Page, Brin, and Schmidt to testify in employee antritrust case
PCWorld
The civil suit, filed last year in the U.S. District Court for the Northern District of California, alleges that Google, Apple, Intel, Adobe, and several other tech giants in the region conspired to enter into "no-poach" agreements to eliminate ...
See all stories on this topic »
Opinion: Google is the new Apple...for now
CNNMoney
What would Google stores sell? Just Google-branded products? (Check out that driverless car and Google Glass! Or even better yet, test "drive" the driverless car while wearing those weird Google glasses) Or could Google stores also be a place where you ...
See all stories on this topic »

CNNMoney
Is Google Ripping Off Apple by Opening Its Own Retail Stores?
Slate Magazine (blog)
According to Walter Isaacson's biography, the late Apple chief was so incensed at Google over its Android mobile operating system—a "stolen product," in his eyes—that he was willing to risk everything to destroy it. Instead, Android has captured 70 ...
See all stories on this topic »

Slate Magazine (blog)
Another Crackdown on Google
Wall Street Journal
Last March, the company rolled out a new privacy policy that consolidated more than 60 product-specific privacy notices. Previously, dozens of different Google products, from Blogger to Calendar to Google+, each had their own privacy documents ...
See all stories on this topic »

Wall Street Journal
Seeking competitive edge on Google's Gmail, Microsoft to convert 267 million ...
New York Daily News
Google says Gmail has more than 425 million accountholders, including those that only visit on smartphones and other mobile device. The latest data from research firm comScore, which doesn't include mobile traffic, shows Gmail with 306 million ...
See all stories on this topic »

New York Daily News
Google (GOOG) Stock Passes $800
ABC News (blog)
Shares of Google (Nasdaq: GOOG) passed a milestone of $800 on Tuesday morning, the morning after a report of possible Google retail stores in the works. Google stock rose to $803 at 10:15 am EST on Tuesday, up over 1 percent. It reached $803.58 earlier ...
See all stories on this topic »

沒有留言:

網誌存檔